środa, 30 listopada 2016

Ekspandowane ziarno – żyto/ żyto w miodzie z jabłkiem i cynamonem/ jagły/ jagły w miodzie z truskawkami - Soligrano

Lubicie tak jak my wszelkie ziarna i kasze? Oczywiście najlepsze są pod postacią jak najmniej poddaną obróbce jednak zawsze miałyśmy słabość do ekspandowanych chrupaczy. Taka przekąska jest lekka, smaczna i świetnie dekoruje różne potrawy oraz desery. Dziś przedstawiamy Wam „dmuchane” ziarna (jagły i żyto) w dwóch odsłonach od Soligrano.  A Wy, na którą się skusicie? :)


Nazwa: Ekspandowane ziarno – żyto/ żyto w miodzie z jabłkiem i cynamonem/ jagły/ jagły w miodzie z truskawkami
Firma: Soligrano
Skład:
Żyto: żyto
Żyto w miodzie z jabłkami i cynamon: żyto w polewie cukrowej z miodem (98%) (żyto 56%, cukier, miód 2,8%, syrop glukozowy, cynamon 1%, olej roślinny rzepakowy), liofilizowane jabłko 2%.
Jagły: kasza jaglana
Jagły w miodzie z truskawkami: kasza jaglana w polewie cukrowej z miodem (98%) (kasza jaglana 63%, cukier, syrop glukozowy, oligofruktoza, miód 2,8%, olej roślinny rzepakowy), liofilizowane truskawka 2%.
Masa netto: ziarno ekspandowane 100g, żyto w miodzie 150g, jagły w miodzie 130g
Wartości odżywcze:
Żyto: 100g/ 355 kcal, tłuszcz – 2,3g w tym kwasy tłuszczowe nasycone – 0,6g, węglowodany – 69g w tym cukry – 3,6g, białko – 11g, błonnik – 11g, sól – <0,01g
Żyto w miodzie: 100g/ 374 kcal, tłuszcz – 0,84g w tym kwasy tłuszczowe nasycone – 0,1g, węglowodany – 81,8g w tym cukry – 42,4g, białko – 5,12g, błonnik – 9,2g, sól – <0,01g
Jagły: przepraszamy ale wcięło nam opakowanie! Innym razem dopiszemy :)
Jagły w miodzie: 100g/ 378 kcal, tłuszcz – 1,9g w tym kwasy tłuszczowe nasycone – 0,2g, węglowodany – 81g w tym cukry – 28g, białko – 7,2g, błonnik – 3,8g, sól – <0,01g
Informacje dodatkowe: może zawierać jaja, mleko, gluten
Sklep: Rossmann, Lidl
Cena: 5-6 zł
Nasza opinia
Wygląd: Leciutkie ziarenka opakowane są w tzw. "mleczne", plastikowe worki przez, które widać zawartość. Ładne etykiety przedstawiają kłos poszczególnych odmian co uważamy za bardzo dobry pomysł (mimo, że pochodzimy ze wsi to nie znamy wszystkich :P).

Smak:
Żyto: Powiemy szczerzę, że nie jest łatwo opisać smak, który często służy nam jako porównanie. Jak smakuje żyto? Ma w sobie charakterystyczną goryczkę dla tego ziarna i nie posiada zbytnio naturalnej słodyczy. Propozycja Soligrano jest nieco chrupka i szybko rozmięka w buzi. Doskonale dopełnia słodkie desery oraz wytrawne dania i sałatki.

Żyto w miodzie z jabłkiem i cynamonem: Ta wersja wzbogacona jest o nasze ulubione połączenie czyli jabłko-cynamon <3 Ziarenka dodatkowo posiadają cienką, cukrową otoczkę co sprawia, że jeszcze bardziej chrupią oraz nie miękną tak szybko dodane np. do jogurtu. Przede wszystkim czuć cynamon, który świetnie łączy się z kosteczkami jabłek. Owoce są również chrupiące oraz lekko kwaśne. Takie dodatki bardzo smacznie podkreślają charakterystyczny smak żyta ale mogłoby być ich jeszcze więcej :P

Jagły: Chyba większość z Was wie jak smakuje kasza jaglana. Jest nieco mdła a jej smak bez dodatków nie zawsze wszystkim odpowiada. Kasza ekspandowana nie posiada żadnego dominującego smaku co sprawia, że przejmie każdy aromat, który sami do niej dodamy. Jest drobna i leciutka więc nadaje się na wszelkie posypki (taki przepis u nas niebawem :P).

Jagły w miodzie z truskawkami: Tak jak żyto posiadało „cukrową skorupkę” tak kasza jaglana jest raczej zlepiona w drobne grudki słodką polewą. Zdecydowanie mniej słodka niż żyto z tym dodatkiem co akurat jest jej plusem bo słodycz nie dominuje tak bardzo nad naturalnym smakiem jaglanki. Truskawki są przede wszystkim chrupiące a nie gumowe oraz lekko kwaśne i mogło być ich stanowczo więcej, bo smacznie dopełniały całość. Również garść dodana do jogurtu czy budyniu powoduje przyjemny chrupiący dodatek.

Podsumowanie: Produkty od Soligrano bardzo fajnie umiliły nam nasze desery, śniadania oraz obiady. Oczywiście mamy świadomość, że skład wersji z „miodem” nie należy do najlepszych (cukier i syrop g-f) ale jako niewielki dodatek w do jogurtu czy w formie posypki nie stwarza zagrożenia dla naszego organizmu (gdy jesteśmy zdrowi) a zapewnia smaczne i miłe estetyczne wrażenia :P Jednak to nie zmienia faktu, że firma mogłaby się ograniczyć do jednej substancji słodzącej a nie aż trzech. Naszym zdaniem warto mieć w zanadrzu paczuszkę lub dwie takiego ziarna (szczególnie tego niesłodzonego) a dodamy, że czeka jeszcze jedna recenzja orkiszu, pszenicy, owsa i amarantusa :)





Placuszki owsiano-białkowe z masłem orzechowym, bananami i ekspandowanym żytem

Kluseczki Dango z musem jaglanym z kaki i ekspandowaną kaszą jaglaną z truskawkami
Żyto i Jagły
Ocena: 5 pand

Żyto i jagły w miodzie
Ocena: 4 pandy (odjęte za cukier i syrop g-f)

83 komentarze:

  1. Ostatnio kupiłam coś podobnego-taka owsiankę z amarantusem poppingiwanym i suszonymi jabłkami-bardzo fajne sa takie chrupacze :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałyśmy takie musli owsiane dla maluchów i też miało dodane ekspandowane ziarno amarantusa. Własnie od tego czasu lubimy łączyć kaszki/owsianki/płatki z takimi lekkimi dodatkami :)

      Usuń
  2. Hah, tylko co u Olgi napisałam, że nie przepadam za ekspandowanymi rzeczami. :P
    Ah, te używanie wielu słodzideł w rzeczach z pozoru zdrowych.

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię takie ziarna, czekam więc na kolejne recenzje :)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Kocham ziarna, kasze :D Na kaszach opiera się moja dieta a ziarenka dodaje do potraw ;) Tych ekspandowanych jeszcze nie jadłam - nie znałam również produktów o których piszecie :) Produkty ciekawe ale nie wybrałabym tych slodkich: nie lubię miodu i wolę jednak wytrawne posłki (nawet jeśli tego miodu jest dodatek)

    PS Cudowna pandzia koszulka ;) A te kluseczki??? Cudowne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nasza dieta głównie opiera się na jaglance i gryce <3 choć miewamy okresowy szał na inne smaki to zawsze wracamy do podstawy :) Też nie lubimy miodu ze względu na często mdły posmak ale tutaj jest skutecznie przytłumiony innymi słodzikami więc zawsze można znaleźć jakiś plus xD

      Usuń
    2. To tak jak moja - przeważnie jem kaszę gryczana i jaglaną, czasem perłową - bardzo lubię kasze ;) A takie "szały" to miewa każdy - poza tym oragnizm czasem potrzebuje odmiany i czegoś nowego ;) Miód mdły?? Dla mnie po prostu jest za słodki a ze słodzikiem to już chyba w ogóle :P Ale ja to w ogóle mam "dziwaczne" kubki smakowe ;P

      Usuń
    3. Dla nas miód ma specyficzny smak, którego trudno określić, i który bardzo nam przeszkadza. Mają go szczególnie wielokwiatowe i lipowe, gryczany i z czarnego bzu posiadają go najmniej i te nam nawet smakują :)

      Usuń
  5. Kupiłam je jakiś czas temu w Lidl'u. Bardzo fajne produkty, jeżeli chodzi o wersję bez dodatku. Pozostałe, ze względu na obecność cukru i syropu glukozowo-fruktozowego nie zdobyły mojej sympatii :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiemy szczerzę i bez bicia, że same również pewnie byśmy nie kupiły tych z cukrem ale firma nas do nich przekonała bo jednak sprawdzają się jako dodatek do mniej słodkich rzeczy a jakoś strasznie nam na sumieniu nie leżą :P Zawsze w głowie pojawia się myśl "to takie lekkie i dmuchane, jakby bez kalorii i w ogóle" xD

      Usuń
  6. Ostatnio w Lidlu pojawiły się różne ekspandowane rzeczy. Wzięłam jeden taki, ale nie w Lidlu - dosypuję do musli.

    OdpowiedzUsuń
  7. miałam na razie tylko jagły z truskawkami,ale planuję więcej poznać smaków:)

    OdpowiedzUsuń
  8. ostatnio mma fazę na taką przeąskę :D

    OdpowiedzUsuń
  9. O< znowu coś nowego do wypróbowania! :) Najbardziej zainteresowała mnie wersja żyto z miodem i jabłkiem z cynamonem bo kojarzy mi się ze Świętami <3

    Zapraszam na swojego Bloga Sakurakotoo

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To koniecznie spróbuj! Mają w sobie ten świąteczny pierwiastek a są bardzo smaczne :)

      Usuń
  10. Jadłam jagły i grykę tej firmy i były smaczne, choć szczególnie mnie nie zachwyciły (ale też na szał nie liczyłam :P), w przeciwieństwie do Waszych placków owsianych - to to dopiero wyglądają genialnie :))

    OdpowiedzUsuń
  11. czy te przekąski nie działają uzależniająco ;) bo coś czuję, że ja to bym chrupała non stop :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hehe trafiłaś w punkt xD Tak szczerzę to nie jest łatwo podzielić sobie paczkę na porcje. Udaje się to gdy jemy śniadanko rano i nie mamy czasu na podjadanie. Jedną paczkę otwarłyśmy w weekend i po godzinie był tylko papierek :P

      Usuń
  12. Takie przysmaki kojarzą mi się z czasem dzieciństwa ;) Słodkie są te wszystkie pandy <3

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo lubię takie dodatki, bo mogą ciekawie urozmaicić posiłek (jako dodatek) :)
    Myślałam, że w wersji z cynamonem nie będzie go czuć. Na szczęście się pomyliłam

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja kupuję tylko "czyste" wersje - jednak cukier i syropy mnie odstraszają, gdyż ekspandowane ziarna traktuje jako zdrowe dodatki, bo wystarczy że dosładzam się normalnymi słodyczami ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Lubie takie chrupiące przekąski ale nie umiałabym się zdecydować wszystkie pysznie wygladają

    OdpowiedzUsuń
  16. Smaczny dodatek do deserów lub owsianek, ale też fajna przekąska zamiast chipsów, paluszków czy innych "zapychaczy". Muszę koniecznie spróbować! :) A łyżeczka z pandą <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie polecamy nawet te słodzone zamiast chipsów czy paluszków :D My jako wielbicielki słodkich przekąsek byłybyśmy zadowolone :)

      Usuń
  17. Jasna sprawa, że najbardziej kuszą mnie jagły w miodzie z truskawkami. Choć sama nazwa "jagły" wydaje mi się nieatrakcyjna.
    Z kolei Wasz propozycja placuszków owsiano-białkowych z masłem orzechowym, bananami i ekspandowanym żytem wizualnie skradła moje serce i muszę takie pyszności sobie przyrządzić. Poezja!
    Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też wcześniej nie spotkałyśmy się z określeniem "jagły" i na początku średnio je odbierałyśmy. Teraz zamiast dłuższego "kasza jaglana" mówimy krótszą wersję... lenistwo nas dopada na każdym kroku xD Placuszki to bomba smaku i koniecznie z masłem orzechowym i bananami <3

      Usuń
  18. Lubię pszenicę w miodzie oraz grykę z melasą i płatkami migdałów - ale z innych firm akurat :) Tutaj zniechęcił mnie ten cukier i syrop g-f, ale macie rację - nie ma go na tyle dużo, żeby raz na jakiś czas nie przekąsić :) Osobiście lubię takie chrupacze solo (niezależnie, czy dodam je do mleka, czy jogurtu, to trochę nasiąkają, a ja nie lubię takiego efektu) i są świetne jako przekąska :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie dlatego te słodzone mają przewagę nad podaniem w jogurcie bo tak nie nasiąkają. Chociaż my tam wielbicielkami "ciapy" też jesteśmy :P
      My np. lubimy między posiłkami podjadać orzechy ale z racji wrażliwych żołądków czasem wolimy przegryźć coś lekkiego a takie ziarno świetnie się w tej sytuacji sprawdza :)

      Usuń
  19. Fajny dodatek np. do jogurtu ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. A się od zboża zaroiło, aż miło :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Ale super, nie widziałam takich muszę odwiedzić Lidla :)
    Te jagły w miodzie z truskawkami z jogurtem muszą być pyszne, super. Od czasu do czasu można sobie na nie pozwolić :)

    OdpowiedzUsuń
  22. To jest to czego brakuje mi w kuchni! Chętnie bym dosypała sobie takich ekspandowanych chrupaczy do owsianki ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. Dzięki za ten wpis. Szukałam takich bez dodatków dla mojego Nikusia, żeby miał co pochrupać, ale wszystkie, jakie spotkałam miały cukier i syrop g-f. Teraz, wiem, czego wyglądać na półkach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W Rossmannie ostatnio widziałyśmy ich sporo a w Lidlu bywało z nimi różnie :)

      Usuń
  24. Wydaję mi się, że jeszcze nie próbowałam ekspandowanych ziaren. Chyba przespaceruję się do rossmanna:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak w ogóle? No to koniecznie musisz to nadrobić i na pewno pięknie wyjdą na Twoich zdjęciach np. na muffinkach :)

      Usuń
  25. Jadłam te bez słodkich dodatków. Bardzo dobre :) I bardzo podoba mi się opakowanie :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Znam je i uwielbiam! :) Najbardziej smakowały mi te z jabłkiem :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Inne zboża już jadałam ale jagły muszę dorwać, fajnie takie wyglądają ;)

    OdpowiedzUsuń
  28. a jagły są wolne od glutenu? czy maja sladowe ilości?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tutaj znajdują się oznaczenia wszystkich produktów: http://www.soligrano.pl/produkty
      Nie dałyśmy tutaj oznaczenia ponieważ tak jak pisałyśmy akurat opakowanie jagłów nam się zapodziało a na wszystkich pozostałych były śladowe ilości glutenu i pewności nie mamy bo np. mamy jeszcze komosę ekspandowaną i na stronie jest znaczek bez glutka a na opakowaniu śladowe ilości.

      Usuń
  29. Właśnie muszę uzupełnić ich zapas, bo są genialne do deserów i owsianek! Ale moim faworytem zdecydowanie są Jagły <3

    OdpowiedzUsuń
  30. Właśnie w Rossmannie je widziałam, jak zwykle nie mogłam się jakoś do tego przekonać ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mamy nadzieję, że jednak Cię zmotywujemy do ich wypróbowania :)

      Usuń
  31. Próbowałam jagły z truskawkami i żyto. Problem był tylko jeden, szybko się skończyły :( Nawet nie zdążyłam ich wypróbować z czymkolwiek, bo otworzyłam, zaczęłam podjadać na sucho i to mnie zgubiło :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hehe nam też się to zdarzyło z żytem w miodzie bo był to dzień wolny a jak otwierałyśmy inne paczki w środku tygodnia, dodawałyśmy je do śniadań i nie było czasu na podjadanie to elegancko je sobie rozplanowałyśmy :P

      Usuń
  32. O coś dobrego do pochrupania :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Ja uwielbiam naturalne wersje tych ziaren i chyba się od nich uzależniłam :D Z domowymi lodami też są idealne! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z lodami <3 my bardzo chętnie skusimy się na takie połączenie ale najpierw musimy sobie gardła podleczyć bo wystarczyło kilka łyków chłodnego gazowanego napoju "na spróbe" i klops :P

      Usuń
  34. Jagły obłędnie wyglądają :) tak zimowo :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Miód? Cynamon? jabłka? bleee ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewidentnie nie Twoje smaki :P Może jednak wybrałabyś dla siebie inny wariant smakowy :)

      Usuń
  36. Ojej, nigdy nie jadłam, ale narobiłaś mi smaka! Wygląda to przepysznie, mniam!

    OdpowiedzUsuń
  37. lubię takie rzeczy jeść garściami:D

    OdpowiedzUsuń
  38. tę z truskawkami bym żarła;D

    OdpowiedzUsuń
  39. Muszę się zaopatrzyć w jagły, idealne do jogurtu! :)

    OdpowiedzUsuń
  40. Ja chyba nigdy jeszcze nie próbowałam ekspandowanych ziaren, chociaż słyszałam taką nazwę :) teraz mam nawet pomysł na ciasteczka z ich użyciem, muszę koniecznie kupić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skoro jeszcze nigdy ich nie jadłaś to musisz to nadrobić jak najszybciej! Tak nie może być! :P A ciasteczka będą na pewno ciekawe :)

      Usuń
  41. Niestety, ale kuszą mnie wszystkie ;) Chociaż jagły truskawkowe chyba najbardziej. Bardzo lubię takie dodatki śniadaniowe. Od razu lepiej zaczyna się z nimi nawet najbardziej pochmurny dzień :)

    OdpowiedzUsuń
  42. Lubię wszelkie ekspandowane zboże, a najbardziej orkisz :)

    OdpowiedzUsuń
  43. Z wielką chęcią bym je pochrupała, gdyby nie ten syrop i cukier :/

    OdpowiedzUsuń
  44. Ooo! Szukałam tego! Dobrze,ze juz wiem gdzie szukać! Szkoda właśnie ze ten syrop tam sie znalazł :( no ale nic! Mniam mniam,p.s. śliczny słodki szaszłyk w pandy !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak u nas ma być szaszłyk to nie mięsny tylko z pandy xD
      Szukaj, szukaj, wcale nie są tak mocno ukryte :D

      Usuń
  45. Opakowania bardzo ładne. Zdjęcia też, ale nie przepadam za tego typu dodatkami. Wole owoce czy prawdziwe płatki kokos suszonego czy migdały ;)

    OdpowiedzUsuń
  46. omo jak łyżeczka z pandą ;D

    OdpowiedzUsuń
  47. Wspaniałości, obśliniłam ekran :P

    OdpowiedzUsuń
  48. Kupiłam wczoraj żyto w miodzie bo mi tam cukier w takiej ilości nie straszny skoro nie jem go zbytnio w tygodniu to nie mam z nim problemu w takich chrupkach. Jest pyszne i zgadzam się z Waszą opinią. Widziałam jeszcze grykę i tak sobie pomyślałam że pewnie ją też póbowałyście bo chyba ją lubicie, warto kupić następnym razem? Sandra :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mamy już jej test za sobą. Nie wiemy czego od niej oczekujesz bo jeśli chcesz aby smakowała jak żyto w miodzie to możesz się rozczarować ;) My kochamy specyficzny smak gryki a szczególnie nie palonej, która jest nieco słodka i ekspandowana bardzo nam smakowała bez żadnych dodatków. Sama musisz stwierdzić czy lubisz to ziarno i czy wersja bez dodatków słodzących będzie Ci smakować ale w sumie jeśli chcesz słodką wersję to dodaj ją do deseru i będzie git :P

      Usuń
  49. Żyto i Jagły brzmi bardzo interesująco, chyba czas i tego spróbować:)

    OdpowiedzUsuń
  50. Uwielbiam takie dmuchane ziarenka. Najczęściej jemy pszenicę w miodzie. Tych, które tutaj pokazujecie jeszcze nie jadłam, ale jak uda mi się gdzieś dostać, to na pewno spróbuję.

    OdpowiedzUsuń
  51. Lubię je, mnie też urozmaiciły... no, może nie zaraz desery, ale jogurty już owszem. Na pierwszym miejscu stoi jabłko-cynamon, a potem smaki, których tu nie ma. Na ostatnim jaglane z truskawką. Czyste ziarno dodaję tylko do jogurtów owocowych, a ponieważ od kilku miesięcy ich na drugie śniadanie nie jadam, zostają z dodatkami, jak np. brownie. Moje recenzje wiszą od przed wakacji, yff.

    OdpowiedzUsuń
  52. Wyglądają naprawdę zachęcająco, aczkolwiek ja jestem zwolenniczką domowej granoli ;)

    OdpowiedzUsuń
  53. bardzo je lubię :) kupuję te w wersji bez żadnych dodatków :)

    OdpowiedzUsuń
  54. Jaglana z miodem i truskawkami ! <3 <3 !

    OdpowiedzUsuń
  55. Najbardziej zaciekawiła mnie kasza jaglana, której klasyczną wersję miałam okazję poznać dopiero niedawno.

    OdpowiedzUsuń
  56. Można by z nich zrobić szyszki :D Bo w takiej "surowej" postaci raczej mnie nie interesują.

    OdpowiedzUsuń

Dziękujemy za Twój poświęcony czas, a Anonimy prosimy o podpisywanie się :)