Masło orzechowe z kokosem/chili/proteinowe - Nutura

Ostatnim razem zgodziliście się, że maseł orzechowych nigdy za wiele. Dlatego dziś znów Was nimi bombardujemy! 😤 Tym razem nie są to standardowe masełka tylko ciekawe opcje smakowe. Wiecie, że kokos uwielbiamy, w chili gustuje Monika a wersja proteinowa to idealna przekąska między treningami 😍 Przeczytajcie jak te cudeńka od Nutura wzbogaciły nasze orzechowe doświadczenia! 

bez certyfikatów - chili i kokos




Nazwa: Masło orzechowe z dodatkiem kokosa / chili/ o podwyższonej zawartości białka
Firma: Nutura
Skład:
Z kokosem – prażone orzechy ziemne 85%, wiórki kokosowe 15%
Z chili – prażone orzechy ziemne 96%, chili 4%
Proteinowe (czekoladowo-bananowe) – prażone orzechy ziemne 80%, odżywka białkowa 20% [koncentrat białka serwatkowego (z mleka)], kakao o obniżonej zawartości tłuszczu, lecytyna (z soi), aromaty, substancja zagęszczająca (guma ksantynowa), substancja słodząca (sukraloza)
Masa netto: 470g
Wartości odżywcze:
Z kokosem - 100g/ 576 kcal, tłuszcz –46,2g w tym kwasy tłuszczowe nasycone –13,9g, węglowodany –12,2g w tym cukry –6,9g, błonnik – 9,6g, białko – 23g, sól – <0,01g
Z chili - 100g/ 576 kcal, tłuszcz –42,0g w tym kwasy tłuszczowe nasycone –6,1g, węglowodany –13,5g w tym cukry –7,4g, błonnik – 9,8g, białko – 25,4g, sól – <0,01g
Proteinowe - 100g/ 527 kcal, tłuszcz –35,8g w tym kwasy tłuszczowe nasycone –5,8g, węglowodany –11,9g w tym cukry –6,7g, błonnik – 6,9g, białko – 35,7g, sól – 0,1g
Informacje dodatkowe: bez cukru, bez soli, bez oleju palmowego
Sklep: nutura.pl, Delikatesy T&J, eko sklepy internetowe i stacjonarne
Cena: z kokosem – 15,99 zł, z chili – 15,99 zł, proteinowe – 23,99 zł

Nasza opinia
Wygląd: Duże słoiki wypełnione tym co Pandy lubią najbardziej wywołały u nas falę radości! Jako fanki kokosowych smaków to właśnie wersja masła orzechowego z kokosem została otwarta jako pierwsza. Masło jest lejące i gładkie idealnie sprawdza się jako polewa. Opcja z chili jest nieco ciemniejsza i również lejąca. Choć nie posiada kawałków orzechów to zawiera sporo płatków chili. Ostatnie masełko proteinowe jest zupełnie inne, zwarte i nieco grudkowe.

Smak:
Z kokosem: masło jest delikatne, gładkie bez widocznych wiórków kokosowych. Nie posiada też mocnego posmaku prażonych orzechów, dlatego nuty kokosa mają szansę na zauważenie. Można pomyśleć, że wymieszane jest z olejem kokosowym nierafinowanym (na szczęście bez tego sławnego „rzygowinowego” posmaku :P). Jednym zdaniem – pyszności rozpływające się w ustach.

Z chili: jak niektórzy wiedzą nie jesteśmy wielkimi fankami chili (Monika miewa ku tej przyprawie skłonności). Jednak ciekawość zwyciężyła i bardzo dobrze, bo to jest coś extra. Intensywny smak orzechów połączony z szatańską paprykową ostrością to nasze odkrycie! 
Doskonale sprawdza się w daniach wytrawnych ale i w znanym połączeniu z czekoladą wypada szałowo. Wielkim plusem jest to, że tego masła nie da się zjeść za dużo za jednym razem, bo Wam przełyk wypali xD

Proteinowe: jako dziewczyny aktywne fizycznie tej wersji byłyśmy najbardziej ciekawe. Już po samym wyglądzie widać, że to masło jest zupełnie inne, w smaku również całkiem odbiega od wcześniejszych wersji. Dodatek białka sprawił, że masa stała się zbita i proszkowa. Dokładnie taka jaką można spotkać w większości batonów proteinowych. Niestety orzechy czuć było tylko przez chwilę i to na samym początku. Z czasem do głosu dochodziła sukraloza i aromat bananowy. W tym ostatnim tkwi problem, ponieważ jest to ewidentnie sztuczny smak bananów, za którym nie przepadamy i psuje naszym zdaniem cały odbiór produktu. My osobiście dodałybyśmy znacznie więcej kakao a wyeliminowały banany. Masło nie przekonało nas do jedzenia go solo, jednak dałyśmy mu szansę zabłysnąć w deserze i tutaj świetnie się sprawdziło (efekty niebawem na Instagramie). 

Podsumowanie: Przepyszna degustacja zakończona jeszcze pyszniejszymi sukcesami w postaci słodkości jakie pokazujemy poniżej (to nie wszystkie :P). Firma robi naprawdę dobrą robotę a w swojej ofercie mają jeszcze parę innych maseł orzechowych nie tylko z fistaszków! Zajrzyjcie koniecznie ;)




Kostka orzechowo-batatowa z masłem orzechowym Nutura (przepis)
Placuszki kokosowe z masłem orzechowo-kokosowym Nutura (przepis)
Batoniki czekoladowo-fasolowe z masłem orzechowym z chili Nutura (przepis wkrótce) 
Bezglutenowe pierogi z nadzieniem z masłem orzechowym z chili Nutura (przepis)

Kokosowe i z chili
Ocena: 6 pand


Proteinowe
Ocena: 4,5 pandy

62 komentarze:

  1. Hm, najchętniej spróbowałabym to z kokosem i proteinowe. To z chilli odrobinę z ciekawości pewnie też, ale całego słoika bym nie kupiła, bo nie miałabym do czego dawać - od czasu do czasu chilli lubię dodać do jakichś wytrawnych dań, ale jakoś z masłem orzechowym mi się nie komponuje :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze to same nieco podejrzliwie podchodziłyśmy do chili a jednak okazało się naprawdę świetne. Wystarczyło na wiele wytrawnych dań bo już mały jego dodatek smacznie urozmaicał posiłki :)

      Usuń
  2. Masło orzechowe z chili widzę po raz pierwszy, z ciekawości bym wypróbowała :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kocham masło orzechowe a te warianty z chęcią bym spróbowała ,wszystkie kuszą wiec nie wiem który najbardziej!

    OdpowiedzUsuń
  4. Skusiłabym się na chilli, nie dlatego, że je lubię, ale z ciekawości (i przez fakt, że nie można go za dużo zjeść naraz) ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobry wybór ;) A jak już jesteś świadoma, że lubisz chili to na pewno przypadłoby Ci do gustu ;)

      Usuń
  5. Masło orzechowe z chili bardzo mnie zaciekawiło. Nigdy jeszcze nie jadłam, ale brzmi smacznie :) Robię ciasto czekoladowe z chili, więc myślę, że i w tym wariancie chili by mi smakowało :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Narobiłaś nam smaka na takie właśnie ciacho ;P Ale masła już nie ma więc może kiedyś się na nie znów skusimy :D

      Usuń
  6. Ale te Wasze cuda z udziałem maseł zachęcają, a najbardziej placki z zajączkiem na wierzchu :)
    A co do samych maseł, to najchętniej zjadłabym to z kokosem :) Chilli nie ufam i lubię tylko w daniach warzywnych, a białko zwierzęce w maśle orzechowym to też dla mnie niezbyt przyjazny dodatek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Desery i dania z ich dodatkiem są super jednak chyba większość wyjadłyśmy po prostu ze słoiczka ;P Chyba musimy zamawiać litrowe pojemniki ;)

      Usuń
  7. Pyszności od góry do samego końca.... oj to z kokosem chętnie bym przygarnęła a potem Wasze łakocie ;D

    OdpowiedzUsuń
  8. to z chili chętnie bym przetestowała :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Masło orzechowe mogłoby dla mnie nie istnieć:P

    OdpowiedzUsuń
  10. jadłabym tą z chilli :)

    codziennyuzytek.pl

    OdpowiedzUsuń
  11. kokosowe- mniam :)
    lubimy wszystko co z orzechami i kokosowe, a jak mamy takie dwa w jednym to już rozpusta po całości:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bywają takie mieszanki, że człowiek traci dla nich głowę. Np banan-czekolada, masło orzechowe-banan czy ostatni hit pistacje-kokos ^^

      Usuń
  12. Z kokosikiem tak :D ale chilli oj duże ni ;) :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Już podsyłam koleżance linka do Waszej recenzji, bo ostatnio szuka dobregi masełka, niestety bezowocnie :/. Koniecznie musi to przeczytać, a nuż jej podpasują. Mnie już po Waszej notce skradły one serce i wiem, że muszę je kupić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teraz już w sklepach jest wiele masełek bardzo dobrej jakości :) Te również polecamy i życzymy smacznego :*

      Usuń
  14. Znam ich masłeka i KOCHAM ;) Kokosowe czeka na spróbowanie.

    OdpowiedzUsuń
  15. Trzeba przyznać, że masła tej marki mają na prawdę ciekawe smaki. Z tych, co przedstawiłyście najchętniej skusiłabym się na wersję kokosową <3 :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Widziałam te masełka ostatnio w stacjonarnym sklepie ze zdrową żywnością. Koniec końców wybrałam piernikowe i troszkę żałuję, bo to nie moje smaki.
    Na chilli bym się nie skusiła, bo jakoś zupełnie mi to nie leży, ale wersja bananowa wydaje mi się być obłędna i wprost stworzona dla mnie... że już o kokosie nie wspomnę ;)
    Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Eh szkoda, że tym razem nie wyprzedziłyśmy Twojej wizyty w sklepie. Ale następnym razem już wiesz co wybrać :P

      Usuń
  17. Dziewczyny jestem pod wrażeniem Waszych pomysłów, na przepisy z wykorzystaniem tych słoiczków.

    OdpowiedzUsuń
  18. Ciekawi mnie to proteinowe :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Pyszne przepisy, macie talent....szkoda, że w moim wieku masło idzie w kilogramy :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I tak bywa :/ ale na pocieszenie dodamy, że nasza mama przechodząc na zdrowe odżywianie wraz z masłem orzechowym schudła bez problemu :D Więc może jest nadzieja :D

      Usuń
  20. Kurcze, muszę się w końcu skusić na takie orzechowe masełko, bo aż głupio się przyznawać że nigdy nie jadłam czegoś takiego xD Najbardziej przemawia do mnie to z dodatkiem kokoda, bo za chilii nie przepadam, a treningów również nie odbywam :P

    Sakurakotoo ❀ ❀ ❀

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to fakt, aż głupio! :P Musisz to nadrobić bo recenzji masełek na blog będzie jeszcze sporo ;)

      Usuń
  21. Tego z chili spróbowałabym chętnie; aż nie mogę sobie wyobrazić, jak ono może smakować :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Ja bym wszamała cały słoiczek tego masła z kokosem <3 Jeszcze nie spotkałam się z tym masłem, ale czas się za nim rozglądnąć :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Weszłam na podaną stronę i wiem, że zamówiłabym kokosowe, proteinowe (bo banany :D) i z dodatkiem rodzynek. Pomimo tej recenzji chciałabym spróbować tego drugiego wariantu, chociaż niestety na razie nie jest dostępny :( A co do chili, to mam uraz po przygotowaniu ostrych papryczek z Włoch z serem feta doprawionym dużą ilością chili.. długo nie zjem nic ostrego :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak masz uraz to się nie zmuszaj ale kokosowego nie możesz odpuścić ;P

      Usuń
  24. Ciekawa jestem tych smakowych masełek chętnie spróbuje, bardzo mnie intryguje ta wersja proteinowa :)
    A Wasze słodkości z użyciem masła orzechowego sprawiają że od razu robię się głodna i zjadłabym wszystko z tych zdjęć :D
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  25. ooo tych masełek nie znam, to kokosowe brzmi super :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Jestem zauroczona masełkami :) ale najbardziej urzekają mnie dania z ich wykorzystaniem, które przygotowałyście. Pierogi są fenomenalne ! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pierogi są przepyszne! Zarówno farsz jak i ciasto ;)

      Usuń
  27. Ubóstwiam wersję z kokosem :)

    OdpowiedzUsuń
  28. A ja chętnie spróbowałam bym to masło z kokosem ;)

    OdpowiedzUsuń
  29. Ja zamawiam to z chilli, zdecydowanie coś dla mnie? I wiecie co teraz zrobię? Zaraz pójdę do kuchni i dosypię chilli do mojego masła orzechowego :P ;)

    OdpowiedzUsuń
  30. Nie mogę się dosłownie napatrzeć na te wspaniałości, a masło z kokosem mysi być pyszne. Co do chili mam mieszane uczucia, ale kto wie, może akurat przypadnie mi do gustu.

    OdpowiedzUsuń
  31. O kurczę, ale fajne smaki :) To chili mnie bardzo zaintrygowało. W pierwszym odruchu moja myśl była taka, że to w ogóle nie pasuje do masła orzechowego, ale po przeczytaniu recenzji stwierdziłam, że chętnie bym spróbowała :D Najlepiej w postaci tych smakowitych bezglutenowych pierożków ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chili zaskakująco świetnie się wpasowało a kolor ma wspaniały! Pierogi są mega, polecamy :)

      Usuń
  32. Super smaki, mnie najbardziej kusi kokosowy :)

    OdpowiedzUsuń
  33. białkowe mnie zaciekawiło ale chili też w moim guście. Kokosu nie lubię. Pozdrawiam Kuba!

    OdpowiedzUsuń
  34. Raz próbowałam kupnego masła orzechowego i nieszczególnie się polubiliśmy. Nie wiem czy w takiej wersji coś by się zmieniło, ale nie wiedzieć czemu nabrałam ochoty na tosta z takim smarowidłem :D

    OdpowiedzUsuń
  35. Gdzieś już widziałam kokosowy wariant. Zastanawiam się czy przypadkiem nie w lodówce na półce współlokatora xD Wygląd samego masła proteinowego najbardziej mnie zdziwił! Skojarzył mi się z piernikowym kremem <3 Ten sztuczny aromat bananowy (chyba niestety) bardzo lubię i jeszcze bardziej jestem ciekawa tego masełka! Jako drugie kupiłabym masło orzechowe z chili, bo co tu ukrywać - jak się dorwę z łychą do masła to nikt mnie nie powstrzyma xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Więc macie ze współlokatorem wspólne pole do rozmowy :P W sumie to jak lubisz taki smak bananów i konsystencję proteinowych batonów to masło mogłoby być Twoim ulubionym nawet :P Chili ma to do siebie, że jest pyszne i chcesz więcej ale gdy zaczynają Ci lecieć łzy (bynajmniej nie ze smutku) to mimo wszystko pasujesz :P

      Usuń
  36. te masła są naprawdę super! Bardzo lubię połączenie z owocami:)

    OdpowiedzUsuń
  37. Byłam ciekawa tego proteinowego, ale ta konsystencja, nie zachęca.
    Super musi być to koksowe, bo chili to nie dla mnie :)
    Muszę się rozejrzeć, bo masło orzechowe strasznie szybko mi się kończy.

    OdpowiedzUsuń
  38. Niestety na chwilę obecną słowo "proteinowe" kojarzy mi się z mącznymi raw barami (które są średnie), a nie np. z Questami (które bardzo lubię). Zawsze powtarzam, że słoikowe masło orzechowe leży daleko poza obszarem moich zainteresowań. Nic nie wskazuje na to, by gust mój uległ zmianie. Tak więc życzę smacznego Wam i pozostałym entuzjastom.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla nas Questy też są mączne a raczej "gumiaste" i tu właśnie taki efekt występuje ;P Dziękujemy ale szkoda, że już nic nie ma xD

      Usuń
  39. Kokosowe chyba najbardziej bym chciała ale gdyby były w nim wiórki to już w ogóle byłoby super :) Sandra :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można sobie dosypać :P Ile chcesz wiórki, płatki, mąka kokosowa :P

      Usuń
  40. czego to człowiek nie wymyśli, ciekawe wariacje na temat masła orzechowego

    OdpowiedzUsuń
  41. Czy mówiłam już, że pragnę tego kokosowego? :P Świetne! ^_^

    OdpowiedzUsuń
  42. Dodatek chili jest dość zaskakujący :D Ciekawa jestem tego smaku. Kokosowe na pewni by mi smakowało, a proteinowe faktycznie idealne jako przekąska między treningami ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękujemy za Twój poświęcony czas, a Anonimy prosimy o podpisywanie się :)

Copyright © 2016 Candy Pandas , Blogger